Acesta pare a fi noul slogan al celor ce muncesc (mai mult sau mai puțin). Este doar un slogan ce pare mai adesea să fie o scuză ce adeseori maschează ineficiența, proasta organizare a programului de lucru.
Bineînțeles că sunt (puține) persoane care știu să își organizeze eficient timpul și, implicit, să obțină rezultate mult mai bune decât cei care preferă să îl piardă din cauza proastei organizări a programului.
Trucurile sau sfaturile nu funcționează, pur și simplu. Pentru optimizarea efortului și a timpului este nevoie de voință. Doar așa vom reuși să îndeplinim toate sarcinile în timp util.
Ce simplu pare, atât timp cât ne rezumăm doar la abordarea pur teoretică a subiectului!
Avem nevoie, pentru a fi performanți, de un management personal al timpului. Trebuie să identificăm soluțiile optime pentru rezolvarea problemelor ce țin atât de timpul alocat sferei profesionale, cât și celei private.
Metode eficiente pentru gestionarea activă a procesului de management personal al timpului sunt:
– țineți un jurnal-agendă;
– notați-vă ce obligații aveți de îndeplinit și timpul ce l-ați alocat pentru rezolvarea lor;
– stabiliți-vă clar obiectivele;
– notați-vă ideile pentru îmbunătățirea și eficientizarea activităților zilnice;
– rețineți – managementul personal al timpului implică atât autocontrol, cât și o administrare eficientă a muncii dumneavoastră.
Și amintiți-vă!
Timp avem suficient la dispoziție, dar nu știm să îl folosim eficient!