În sistemul public toți sunt egali în fața manualelor.
de Constantin Gheorghe
Să revenim la oile noastre mai mult sau mai puțin corporatiste. Chestia cu manualele ”alternative” a fost și este un instrument de sifonat banul public și de luat statul ostatec. Manualul alternativ are sens atunci și doar atunci când ai programe școlare alternative.
Statul trebuie să ofere același lucru pentru toți elevii: o programă, un manual pentru fiecare disciplină. Prin manualele ”alternative”, asociate cu jdemii de ”manuale” ajutătoare se petrece o imensă discriminare prin venituri în școala publică.
În fond toți am învățat, la București și la Cucuieții din Deal, după aceleași manuale. Și a fost perioada în care au intrat în universități cei mai mulți studenți proveniți din rural și din urbanul mic. Care se băteau de la egal la egal cu elevii proveniți din licee de prestigiu din marile centre universitare.
Cine vrea altceva, scoate banul și își dă copilul la o școală privată. În sistemul public toți sunt egali în fața manualelor. Place sau nu!